dilluns, 25 de febrer del 2013

Pizza de formatges

Aquest cap de setmana he tingut convidats a sopar. Feia temps que els hi havia promès fque els hi faria pizza. La veritat es que estic molt contenta del resultat. Sempre havia fet servir farina normal i llevat en pols però amb aquesta recepta m'ha quedat molt més cruixent i més bona.

IMG_20130225_215907

INGREDIENTS:

Per fer la massa de la pizza:
  • 500 gr de farina de força
  • 25 gr de llevat fresc – la podeu trobar a la secció de refrigerats de qualsevol supermercat
  • aigua
  • 25 ml d'oli d'oliva
  • sal
Per la pizza:
  • Formatges: vaig fer servir gorgonzolla, formatge de cabra, emmental, formatge brie i mozzarella
  • Orenga
  • Pebre negre
  • Tomàquet fregit per la base
COM ES FA?

Preparem la massa que haurà de reposar un mínim de 45 minuts. Escalfem l'aigua una mica. Ha d'estar tèbia.

En un bol posem la farina i desfem el llevat fresc, ja veureu que es trenca molt fàcilment. Li afegim un polsim de sal, l'oli i ho removem. Ara li anirem afegint poc a poc l'aigua tèbia fins a que comenci a agafar textura. Posem farina al marbre i ho amassem fins a que no se'ns enganxi als dits i estigui consistent. És el moment de deixar-la reposar i que creixi.

Sabreu que la massa està llesta quan la toqueu i torni a la seva forma. Ha de quedar molt elàstica. Serà el moment de deixar-la molt molt fina perquè quedi molt cruixent. Com més fina més cruixent us quedarà però això també va a gustos.

En un bol salpebrem el tomàquet fregit i ho posem a la base de la pizza. Com que els formatges es fan molt ràpid introduirem la pizza una estona al forn i així no se'ns cremaran els formatges.

El forn ha d'estar molt calent i la pizza s'ha de col·locar com més abaix millor.

Quan veiem que la pizza comença a bufar-se és el moment de posar damunt els formatges tallats i una mica d'orenga per damunt. La deixem al forn fins a que es fonguin i ja estarà llesta!

AMB QUINA MÚSICA CUINEM?

Avui us deixo una cançó del grup Mumfords & Sons que estrena els seu primer single I will wait. Molt molt bona!


2 comentaris:

  1. Sempre t'havia dit que no m'agrada pastar. Avui ho he fet durant 10 minuts i una mica més (dues vegades exactes de Mumfords & Sons. M'ho he passat de conya amb les mans a la massa i amb la música, realment bona. Ara sembla que ja no s'enganxa. Vaig a reposar els quaranta cinc minuts de rigor llegint Balzac. Després torno. M'encanta el rolling fogons

    ResponElimina
  2. Ho veus! Aix ara tinc ganes d saber el resultat! ja em diras q tal t'ha quedat...

    ResponElimina