diumenge, 9 de desembre del 2012

Hamburguesa de formatge de cabra

Fa molts dies que us tinc abandonats! He estat bastant liada però la meva cuina no s'ha aturat i he aprofitat aquest dies per començar a preparar plats perfectes per aquest Nadal. Ben aviat els tindreu penjats però, de moment us deixo aquesta recepta d'hamburgueses que m'encanta!

Fa temps que tinc aquesta recepta pendent per penjar, no perquè no m'agradés, tot el contrari! Ens va agradar tant que ja n'he fet moltes vegades més i per això m'ha costat decidir quina de les tantes fotografies havia de publicar. A més, ho hem provat amb molts acompanyaments, però al final m'he decidit per aquest.

Vaig fer el plat en un sopar amb uns amics i els hi va encantar. No deixa de ser una hamburguesa normal però el toc del formatge de cabra li dóna un gust molt bo.



INGREDIENTS:

Per fer 1 hamburguesa:
  • 150 – 200 gr de carn picada de vedella. També podeu fer-ho amb mescla de vedella i porc però a mi m'agrada molt més com queda amb vedella sola.
  • Julivert picat
  • 1 all picat
  • 50 gr aproximadament de formatge de cabra
  • sal
Per acompanyar:
  • Pa d'hamburguesa
  • 1 rodanxa de tomàquet
  • 1 tira de bacó fumat
  • 1 fulla d'enciam
  • ceba confitada
COM ES FA?

Primer de tot prepararem les hamburgueses: en un bol afegirem la carn, una mica de julivert picat i l'all i ho salarem. Aneu amb compte amb la sal perquè el formatge de cabra ja us donarà un toc salat. Ho mesclem tot i li afegim el formatge de cabra a trossos. Amb les mans (ben netes ;-)) anem barrejant el formatge amb la carn fins a que quedi totalment desfet i quedi la carn compacta. En aquesta recepta no faig servir ni ou ni pa ratllat ja que faig servir el formatge per ajuntar la carn i que no es desfaci quan la fem.

Agafem una bola de la mescla i li donem forma d'hamburguesa. La deixarem a la nevera durant unes 2 horetes abans de cuinar.

Quan sigui l'hora de menjar prepararem els condiments. Primer de tot, farem el cruixent de bacó. En una safata de forn col·loquem les tires de bacó damunt de paper vegetal i ho fiquem al forn fort fins a que vegem que està torrat. Veureu que us perd tot el greix i us queda molt cruixent. Si ho preferiu podeu fer el mateix amb pernil salat.

A la mateixa planxa on farem després les hamburgueses, torrem una mica el pa de les hamburgueses per fora i per dins. Amb compte que no se us cremi que no ha d'estar massa estona!

Ara és el moment de fer les hamburgueses: amb la planxa molt molt calenta (que tregui fum) posem les hamburgueses damunt i les cuinem al gust. A mi m'agrada molt poc feta (serà per això que prefereixo només carn de vedella, per la meva faceta carnívora jejeje)

Ara només queda muntar el plat. Posem el pa en un plat i li col·loquem la rodanxa de tomàquet i l'enciam. Salem un mica les dues coses i li posem damunt l'hamburguesa. Per damunt anirà la ceba confitada i per acabar la tira de bacó cruixent.

Aixxx ja se'm fa la boca aigua!! ;-)

AVUI CUINEM AMB...

Some nigths del grup Fun.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada