dimarts, 16 d’octubre del 2012

Amanida Cèsar

M'encanta aquesta amanida! Sempre que anem a algun restaurant i haig d'escollir amanida demano aquesta (a no se que hi hagi de formatge de cabra que he de reconèixer que és la meva perdició). Així, que com que amb això del blog m'estic animar a provar coses noves, vaig decidir que podia provar de fer la salsa casera.

Vaig començar a buscar receptes i em vaig decidir per la de la pàgina de Mercado Calabajio on expliquen la recepta que fa servir el xef Jose Andres. He dir per això que jo m'he decantat per no afegir anxoves (veureu que a la pàgina hi ha un enllaç a una entrada on es tracta el tema) i el resultat ha quedat molt bo igualment.

El que vaig fer va ser afegir una mica més de salsa Perrins (on el seu principal ingredient és l'anxova) i així vaig evitar que em quedés massa forta.



INGREDIENTS:

Per fer la salsa Cèsar:
  • 1 ou
  • oli d'oliva (s'haurà d'anar afegint fins a que lligui)
  • formatge parmesà ratllat
  • el suc de mitjà llimona
  • 1 cullerada sopera de mostassa de Dijón (la groga)
  • 1 all petit
  • 2 cullaredetes de salsa Perrins
  • pebre negre
  • sal
  • aigua (si us queda massa espesa)
Per l'amanida:
  • Enciam tipus romà o iceberg (he de reconèixer que no és el meu favorit però és el que es fa servir a la recepta original)
  • 1 pit de pollastre sencer
  • Pa torrat a daus
  • Formatge parmesà tallat a làmines
  • Ceba fregida deshidratada (això la recepta original no ho porta, però ho vaig provar en un restaurant i des de llavors sempre ho afegeixo a les amanides amb salsa)

COM ES FA?

Primer de tot començarem a fer el pollastre que és el que ens trigarà més de fer. Precalentem el forn i col·loquem en una safata el pollastre salpebrat. Ho fiquem al forn per a que es faci a uns 180 graus durant uns 10 minuts, depenent de la mida necessitarà més o menys temps.

Mentre s'està fent el pollastre prepararem el pa. Tallem a daus el pa i les posem a una paella que estigui molt calenta. No afegim oli! Veureu com el pa queda torrat igual però evitem que ens quedi fregit. Hem d'anar movent tota l'estona la paella per a que no es cremi. Quan veiem que ha agafat color ho retirem i deixem que es refredin.

Ara prepararem la salsa: en un got batidor fiquem tots els ingredients menys l'aigua. Ho batim com fem la salsa maionesa, de baix cap a dalt, fins a que lligui. Si veiem que queda molt espesa li afegim poc a poc aigua per a que quedi més líquida. En el meu cas no em va caler.

Doncs bé, ja tenim preparats tots els ingredients, només queda muntar el plat. Col·loquem l'amanida neta en un plat i li afegim per damunt el pollastre tallat a tires que ja haurem retirat del forn. Li afegim el pa, el formatge que haurem tallat a làmines (hi ha un ratllador que fa que et quedin unes làmines però, si no en teniu podeu fer làmines amb compte amb un ganivet tallant-ho molt fi), la ceba fregida i deshidratada (jo la compro al Mercadona) i quan l'anem a servir l'amanim amb la salsa César.

Conclusió: una salsa menys que compraré feta! ;-) Ja em direu com us ha quedat!

AMB QUINA MÚSICA CUINEM?

Avui cuinem amb Mishima i la seva cançó L'última ressaca.

2 comentaris: