diumenge, 4 de novembre del 2012

Els panellets de la iaia Maria

Avui dediquem la recepta a la meva iaia Maria que cada any ens fa els panellets de Tots Sants i li surten cada any més i més bons.
Crec que part de la meva afició a la cuina ve de la meva àvia perquè uns dels bons records que conservo des de petita és fer els panellets amb ella. Era tota una tradició! i com m'agradava menjar-me la massa sense fer! Que bona!

El moment de fer les boletes era el millor, jo i la meva germana ens hi passàvem estona fent la forma, després els ficavem al forn i esperavem davant la porta amb il·lusió de veure el resultat d'aquell gran treball.
Tinc molt bon record d'aquells moments i per això tinc una estima especial a aquesta recepta.

INGREDIENTS per 2 kg de panellets:

Per fer la massa dels panellets:

  • 1 kg d'ametlla molta

  • 900 gr de sucre

  • 3 ous sencers

  • 1 llimona (només ratllarem la pell)

  • 1 moniato petit (opcional)

Per fer els diferents gustos:

  • 1 ou (separarem la clara i el rovell)

  • Cafè soluble

  • Coco ratllat

  • Pinyons

  • Fruita confitada

COM ES FA?
En un bol posem tots els ingredients de la massa i els amassem fins a que quedi una massa compacta. És important amassar-ho bé per a que s'ajuntin tots els sabors. Separem la massa en tants trossos com a gustos vulguem fer.  Continua llegint
En un tros de la massa hi afegim el cafè soluble i ho tornem a amassar. En un altre tros ajuntem el coco i l'altre tros ho deixarem tal qual perquè ens servirà per fer els panellets de pinyons i de fruita confitada.
Deixem reposar la massa un dia.
Al dia següent ens preparem per fer boletes. Com he dit si teniu nens els encantarà! Quan tenim totes les boletes fetes les passem per la clara de l'ou i les arrebossem amb pinyons. A uns altres els posem damunt un trosset de fruita confitada. Això cadascú al seu gust i amb imaginació!
Un cop els tenim fets els col·loquem en una safata de forn i amb un pinzell els hi posem el rovell d'ou per damunt per a que quedin més brillants.
El introduïm al forn i els deixarem a foc mig (aproximadament 180º) durant uns 4 – 5 minuts. Sabrem que estan fets quan estiguin daurats per damunt.
Ja veureu que bons! No se si serà perquè em té malament acostumada però a mi els únics panellets que m'agraden són els que fa la meva iaia.
AMB QUINA MÚSICA CUINEM?
Com que avui hem fet trampa i no hem cuinat nosaltres, hem demanat a la cuinera que ens digui una cançó per acompanyar aquest plat. Després de molt pensar s'ha decidit per aquesta: El meu avi tot un clàssic i que va genial per aquesta recepta!
Gràcies iaia!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada