dilluns, 19 de novembre del 2012

Tallarines d'ou amb salmó i albergínia

L'altre dia tenia a la nevera un paquet de tallarines d'ou però no sabia quina salsa fer per acompanyar-la. Realment em feia mandra sortir a comprar amb el que vaig decidir obrir la nevera i el congelador i tirar del que tenia per casa.

En un racó del congelador vaig veure uns trossets de salmó que havíem comprat per fer sushi feia una setmana i pel que fa a la nevera tenia una albergínia i uns tomacons que feien molt bona pinta. Amb tot això va sortir la següent recepta:



INGREDIENTS per a 2 persones:
  • 250 gr de tallarines d'ou
  • 200 gr de salmó
  • 1 albergínia
  • 1 o 2 tomacons
  • formatge ratllat
  • oli
  • sal
  • pebre
COM ES FA?

Tallem el salmó a daus i els passem per la paella amb una mica d'oli. No s'ha de fer massa ja que el salmó queda bo poc fet i després s'acabarà de fer amb la salsa. Només s'ha de daurar una mica per fora. Quan estigui ho retirem i ho reservem.

Tallem també l'albergínia a daus petits i la sofregim en la mateixa paella amb poc oli. L'albergínia al principi sembla que es quedi sense oli i molta gent comet l'error d'afegir-hi més, cosa que fa que després ens quedi molt oliosa. Si hi afegiu poc veureu com al principi l'absorbeix tot però després quan comença a estar feta, el torna a deixar anar i queda bé.

Mentre s'està fent l'albergínia pelem els tomacons i els tallem a daus. Li afegim a l'albergínia i deixem que s'estovi tot junt.

Ho corregim de sal i afegim pebre a gust.

Bé ja ho tenim tot. Bullim la pasta el temps indicat al paquet (normalment uns 3 minuts al tractar-se de pasta fresca) i mentre bull li afegim els daus de salmó a la salsa uns dos minuts per a que s'acabin de fer i s'escalfin si s'havien refredat una mica.

Servim la pasta amb la salsa per damunt i li posem per damunt un rajolí d'oli d'oliva. Podem afegir-hi formatge ratllat si us agrada. A mi aquesta recepta m'agrada més sense.

AMB QUINA MÚSICA CUINEM?

Avui tenim com a banda sonora del plat Little Talks de Of Monsters and Men.

2 comentaris:

  1. M'encanten aquestes receptes espontànies, obro la nevera i .... em surt una cosa deliciosa! Aquesta la tindré molt en compte, i si no és idèntica el cas és agafar la idea i, sempre segons el que tingui, imaginar. M'encanta imaginar. No m'encanta que tampoc no hagi rebut aquesta entrada al meu correu, pensava que ja havia fet la subscripció i veig que no. Catxis! Sort que el facebook també m'avisa. :)

    ResponElimina
  2. Sí que ho has fet bé! ara rebràs les noves receptes sobre les 11 del matí... abans eres una privilegiada jejeje ;-) Espero que si algun dia improvises i fas una meravella culinària la comparteixis eh!

    ResponElimina